هک بیت کوین

آیا امکان هک شدن بیت کوین وجود دارد؟

فهرست مطالب

با ذکر این مقدمه در مورد هکرها و امکان هک شدن بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال در این مقاله  توضیحاتی خواهیم داد. در عین حال برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با آموزش بورس جهانی می توانید از طریق وب سایت مهد سرمایه اقدام کنید. استفاده از فناوری های دیجیتال امروزه تمام رگ های جامعه را پر کرده است. اطلاعاتی که هر لحظه دچار تغییرات می شوند در عصر ارتباطات و دیجیتال دیده می شوند. جهان آنقدر کوچک شده که به دهکده تشبیه می شود! بایستی گفت در کنار امکانات و راحتی که دنیای دیجیتال برای انسان ها فراهم کرده، مشکلاتی نیز بوجود آورده است.

وابستگی بیش از حد جامعه به اینترنت هر چند سرعتی رو به جلو داشته است اما همزمان خطرآفرین نیز بوده. گاها می بینیم یا می شنویم که فلان سایت و یا فلان شرکت بزرگ توسط هکر های حرفه ای هک شده است. حال این هک می تواند نوعی حمله باشد به سیستم کلی یک منطقه یا کشور و یا نوعی باج خواهی! در هر دو صورت باعث تخریب و تاخیر در انجام امور خواهد شد.

هکرها و دنیای اطلاعات

قبل از شروع کلام بهتر است در مورد هک و هکری توضیح مختصری داده شود. هک کردن یعنی چه و هکر ها چه افرادی هستند؟ در اصطلاح عامیانه می توان اینگونه تعریف کرد.  دسترسی از راه دور و غیر مجاز به یک سیستم کامپیوتری هک کردن است. در اصطلاح جامع و فلسفی آن می توان گفت: نفوذ کردن به هرمحتوایی است که دارای محتوای درونی و درونی تری باشد. در اینجا با مثال کوچکی مسئله را روشن تر می کنیم.

کیف شما عموما برای یک کیف دزد ارزشمند است. زیرا درون آن چیز ارزشمندی دارید! اما یک دزد ممکن است علاوه برسرقت پول درون کیف تان کارت های بانکی و رمز های اول و دوم آن را نیز به سرقت ببرد. این نشان می دهد که سارقان به محض دستری به مال شما هر اقدامی می کنند.

اما فرق کیف دزدی و هک در نحوه انجام آن (مانند هک شدن بیت کوین ) است! چرا که شما سارق را می بینید ولی در دنیای مجازی نه سارق را می بینید و نه حتی از دزدیده شدن پولتان باخبر شوید. اما به چه کسی هکر می گویند: هکر به شخصی می گویند که عملیات مربوط به هک کردن را مدیریت و اجرا می کند. می توان گفت هکر ها در بهترین حالت از هر چیز مفیدی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند.

هک شدن بیت کوین – بیت کوین و دنیای آن

حال که در مورد هک و هکر توضیحات مختصری دادیم بهتراست در ادامه در مورد بیت کوین نیز صحبت کنیم. اول از همه بهتراست تعریفی از بیت کوین داشته باشیم. در تعریف بیت کوین نیز می توان گفت نوعی پول الکترونیک است که به وسیله آن می توانید به هرنقطه از دنیا بدون واسطه پول بفرستید. می توانید از آن برای خرید کالا یا خدمات استفاده کنید. بیت کوین دارای دو ویژگی اصلی می باشد: غیر متمرکز بودن و در امان ماندن از چاپ! واحد های پولی بیشتر که دستاورد مهمی در برابر پول های امروزی به حساب می آیند.

با کسب اطلاعات در ارتباط با معاملات الگوریتمی و آموزش بورس جهانی می توانید به راحتی در دنیای بیت کوین وارد شوید.

هک شدن بیت کوین

اگر موفقیت های بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال در نظر بگیریم با بزرگترشدن جامعه بیت کوین و ورود افراد تازه کار به این عرصه ممکن است این سئوال مطرح شود که آیا بیت کوین واقعا امن است؟ آیا امکان هک شدن آن وجود دارد؟ معمولا هکرها برای نفوذ در یک سیستم به یک کامپیوتر متمرکز یا اصطلاحا یک سرور حمله می کنند تا از طریق دستکاری در اطلاعات آن داده ها را به نفع خود و یا هدفی خاص تغییر دهند.

 

هک شدن بیت کوین

 

اما بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال است که بر بستر فناوری بلاک چین و به صورت کاملا غیر متمرکز پیاده شده است. این بدان معنی است که در بیت کوین هیچ کامپیوتر متمرکز و سروری برای نفوذ وجود ندارد. از این رو امنیت و مقاومت در برابر هک شدن یکی از مزیت های بیت کوین نسبت به ارزهای فیات یا سرگردان می باشد. همین مسائل است که توانسته تا به امروز هک شدن بیت کوین را به یک رویا تبدیل کند.

سخن آخر

با این که شبکه بیت کوین از امنیت بالایی برخوردار است اما بارها مورد حمله هکرها قرارگرفته است. آخرین بار در سال ۲۰۱۰ بوده که به حادثه سر ریزش معروف شده. اما در طول این ده سال بیت کوین امنیت خوبی در برابر هکرها برقرارکرده است. این رمز ارز به نقطه ای قابل اطمینان تبدیل شده است. از این رو هک شدن بیت کوین عملا بسیار سخت می باشد.

اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *