تحلیل تکنیکال پیشرفته - مهد سرمایه

آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته + مزایا و ابزار

فهرست مطالب

در ابتدا بیاید با مفهوم تحلیل تکنیکال آشنا شویم. تحلیل تکنیکال به معنای مطالعه رفتار و حرکات قیمت سهام بازار در گذشته برای پیش بینی روند قیمت در آینده می باشد. این موضوع مورد استفاده در علوم دیگر نیز می باشد برای مثال در پیش بینی وضعیت آب و هوا که بر اساس اطلاعات گذشته می باشد.

حال فرض کنید این پیش بینی را کمی پیشرفته تر نماییم و از آمار و احتمالات و گذشته مربوط به سالیان پیش آب و هوا، و برای تغییرات روزانه از سرعت باد و میزان درجه حرارت و رطوبت هوای روزانه را هم استفاده نماییم بنابراین می توانیم پیش بینی خود را بهتر و دقیق تر انجام دهیم و احتمال پیش بینی درست تر از وضعیت آب و هوای آینده را ارائه دهیم و درنهایت این نوع از علم ها و همچنین علم تحلیل تکنیکال بر اساس پیش بینی آینده از گذشته داده های گذشته استفاده می نماید.

درصورتی که با مفهوم تحلیل تکنیکال آشنایی ندارید پیشنهاد میشود مقاله : تحلیل تکنیکال چیست و ابزار های آن کدام اند؟ را مطالعه فرمایید.

مزایای تحلیل تکنیکال

معامله گران با استفاده از ابزار های ترکیبی تحلیل تکنیکال خیلی راحت تر و ساده تر می توانند از بازار بورس درک روشنی داشته باشند و قادر خواهند بود که پیش بینی های نزدیک و دقیق تری نسبت به آینده بازار بورس نیز داشته باشند و با انجام به موقع معاملات خود به هدف نهایی دست پیدا نمایند. برای استفاده از تحلیل تکنیکال باید با ابزار های گوناگون نیز آشنا شوید و همچنین باید بتوانید به موقع و در جای مناسب از آن استفاده نمایید. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده از تحلیل تکنیکال شرط لازم برای موفقیت در بازار بورس می باشد ولی شرط کافی نیست.

تحلیل تکنیکال پیشرفته - مهد سرمایه

ابزارهای تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال معمولا شامل استفاده از چندین ابزار و الگو و اندیکاتور تکنیکی و ترکیب آنان با هم برای دست یافتن به موفقیت بهتر در بازار بورس می باشد. تجزیه و تحلیل تکنیکالبه معنای عمل کرد خیلی عالی نمی باشد و معمولا بهتر از استفاده یک اندیکاتور یا یک ابزار می باشد و کار و تجزیه و تحلیل آن نیز کمی دشوارتر نیز می باشد. استفاده از ابزار های تحلیل تکنیکال برای کسانی که در بازار بورس به صورت حرفه ای فعال هستند مناسب تر می باشد.

تجزیه و تحلیل فنی پیشرفته وسیله ای بهتر برای تشخیص و تفسیر عملکرد قیمت در بازار بورس می باشد. اندیکاتور های زیادی وجود دارد که روی نمودار قیمت بازار نصب و اجرا می شوند تا بتوانند حرکت های قیمت را پیش بینی نمایند از جمله مانند میانگین متحرک و این موضوع به این معنا است که شما روی چارت بازار از اندیکاتور میانگین متحرک استفاده می نمایید و آن را روی چارت قرار می دهید تا با استفاده از نتایج این اندیکاتور بتوانید آینده قیمت بازار را به درستی پیش بینی نمایید.

اندیکاتور های مورد استفاده در تحلیل تکنیکال چیزهای خیلی خاص و عجیبی نیستند که بخواهید فکر کنید که نتیجه ی آنها همواره صد در صد درست می باشد و تمام سرمایه خود را در گیر آن نمایید ولی در صورت آموزش دیدن درست در مورد استفاده از آنها می تواند در نتیجه ی عملکرد شما مثبت باشد. بعضی از این اندیکاتور ها ممکن است بهتر از بقیه کار کند و بعضی اوقات هم می تواند شما را به اشتباه بیندازد در هر صورت این موضوع را همیشه در نظر داشته باشید که آینده بازار به صورت صد در صد ، غیر قابل پیش بینی می باشد.

مهم ترین مطالبی که در مورد تحلیل تکنیکال باید از آن اطلاعات کاملی داشته باشید شامل روند ها، رفتار شمع ها و الگوی شمعی، میانگین های متحرک و حمایت و مقاومت و همچنین روانشناسی بازار از جمله نکات هستند که برای شناسایی الگوی روزانه بسیار مفید می باشد و همچنین اندیکاتور هایی که دارای وزن یا حجم هستند به عنوان ابزار پیش بینی آینده بازار نیز می تواند مفید باشند.

تحلیل تکنیکال پیشرفته - مهد سرمایه

آموزش تحلیل تکنیکال

معمولا برای انجام کارهای ساده افراد زیادی وجود دارد که بتوانند از عهده انجام آن برآیند ولی برای انجام کار های کمی سخت تر و پیچیده تر افراد کمتری هستند و همچنین برای انجام کار های تخصصی افراد بسیار کمتری هستند که بتوانند عهده دار آن باشند و آن کار را به درستی انجام دهند.

برای مثال فرض کنید که انجام رانندگی که یک کار عمومی است و از عهده افراد زیادی هم بر می آید حال کار را کمی پیچیده تر نماییم. به فرض مکانیک این کار از عهده ی افراد عادی برنمی آید، کار را کمی تخصصی تر نماییم به فرض جراح که این در این مورد دیگر کسی براحتی نمی تواند از عهده آن برآید و نیاز به سالها مطالعه و گذراندن تخصص در آن نیز می باشد.

در بازار بورس هم به همین صورت است اشخاص زیاد و بدون دانش بورسی می تواند شروع به انجام معاملات در این بازار را بنمایند که به احتمال خیلی زیاد موجب ضرر و از دست رفتن سرمایه آنان می شود. حال فرض کنید اشخاصی با دوره دیدن تحلیل تکنیکال وارد بورس شوند این گونه افراد می توانند جلوی ضرر های احتمالی خود را بگیرند و حالا فرض کنید تعداد افراد کمی با تحلیل تکنیکال وارد معاملات بازار بورس می شود این افراد نه تنها می توانند جلوی ضرر های احتمالی خود را بگیرند بلکه می توانند در انجام معاملات خو نیز به سود هم برسند.

بنابراین برای پیشرفت در بازار بورس یادگیری دوره های تحلیل تکنیکال لازم می باشد اما در نظر داشته باشید که کافی نیست.

برای استفاده از تحلیل تکنیکال در معاملات ابتدا باید دوره های تحلیل تکنیکال ساده و تحلیل بنیادی را نیز پشت سر بگذارید.

آموزش تحلیل تکنیکال

معرفی چند اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال

معمولا برای استفاده از تحلیل تکنیکال از چند اندیکاتور معروف استفاده می شود که شامل این موارد می باشد :

  • میانگین متحرک
  • ابر ایچی موکو
  • بولینگر باند
  • هیکن آشی
  • امواج الیوت
  • چنگال اندروز

دوره آموزشی کوچینگ مهد سرمایه

همانطور که بیان شد یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته برای موفقیت در بورس شرط لازم می باشد اما کافی نیست. در دوره کوچینگ مهد سرمایه سیستم آموزشی به صورتی می باشد که نه تنها با تکنیک های مختلف و پیشرفته در تحلیل تکنیکال آشنا خواهید شد بلکه با تکنیک های فراتر از آن نیز آشنا می شوید که شرط تکمیلی و کامل بازار بورس ایران و بازار بورس بین المللی نیز خواهد بود. در دوره های مهد سرمایه کیفیت آموزش به گونه ای است که مبحث تحلیل تکنیکال پیشرفته را جزو موارد ابتدایی و یک اصول ساده و بدیهی می داند و آموزش های خود را فراتر از آن به دانشجویان خود می دهد.

شرکت مهد سرمایه اولین و تنها ترین شرکتی می باشد که در دوره های آموزشی کوچینگ با استفاده از بروز ترین آموزش و متد ها در سطح بین المللی و جهانی به صورت صد در صد کاربردی و همچنین تضمین کننده موفقیت شما در بازار بورس ، آماده و علاقه مند به انتقال دانش به روز خود به دانشجویان علاقه مند به این رشته می باشد. شرکت در دوره های مهد سرمایه بیش از آنچه که تصور می نمایید در موفقیت شما در بازار بورس ایران و بورس بین المللی تاثیر گذار می باشد.

  • تحلیل تکنیکال به معنای پیش بینی آینده قیمت از بررسی رفتار قیمت در گذشته می باشد.
  • معامله گر با استفاده از تحلیل تکنیکال پیشرفته می تواند با دقت بیشتری آینده بازار را پیش بینی نماید.
  • ابزار مورد استفاده در تحلیل تکنیکال پیشرفته شامل ترکیب روند ها ، الگو ها و اندیکاتور ها ، رفتار های شمع ها و میانگین ها ی متحرک می باشد.
  • برای موفقیت در بازار بورس لازم است که دوره های تحلیل تکنیکال پیشرفته را گذرانده باشیم اما توجه داشته باشید که این موضوع کافی نیست.
  • شرط لازم برای موفقیت در بازار بورس یادگیری و استفاده درست از تحلیل تکنیکال پیشرفته است اما این موضوع شرط کافی نمی باشد.

اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *