Analytical software

انتقال دیتا از متاتریدر به داینامیک تریدر، ادونس گت، الویو

فهرست مطالب

اطلاعات مربوط به تغییرات قیمت ، داده های اصلی هستند که به عنوان پایه ای برای کل کار تحلیلی کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. این اطلاعات توسط شرکت کارگزاری ارائه می شود. داده های قیمت امکان ترسیم نمودارهای نمادها و سهام مختلف ، تحقیق در بازارهای مالی ، استفاده از تاکتیک های مختلف خرید و فروش و تصمیم گیری در زمینه ی ورود و خروج به بازار را میسر می کنند.

کوت ها یا همان نقل قول ها شامل پرونده هایی با سوابق قیمت های گذشته در قالب های از پیش تعیین شده و استاندارد “SYMBOL, BID, ASK, DATE” به طور خودکار در پلتفرم معاملاتی متاتریدر به محض ایجاد اتصال به سرور دانلود می شوند.

متاتریدر امکان خروجی گرفتن از قیمت های فعلی را به سایر برنامه ها در زمان واقعی و به صورت زنده از طریق پروتکل”DDE”  یا همان استاندارد تبادل پویای داده ها را به کاربران می دهد. این پروتکل یکی از سیستم های عملیاتی و اجرایی MS Windows است که برای تبادل داده ها میان برنامه های مختلف استفاده می شود. قیمت ها از طریق DDE فقط در هنگام ورود تیک های جدید یا حالت ADVISE به روز می شوند و بلافاصله در صورت ارسال درخواست یا REQUEST  که آخرین قیمت نشان داده شده است ، به روز نمی شوند و این امکان به شکل “N/A” در اولین درخواست نشان داده می شود و پس از مشخص شدن قیمت جدید ، قیمت ها نشان داده می شوند.

در مرحله ی اول برای خروجی گرفتن از قیمت ها یا همان کوت ها در پلتفرم معاملاتی متاتریدر از طریق DDE ، باید گزینه ی “Enable DDE server” را در بخش تنظیمات فعال کنید.

متاتریدر

توجه داشته باشید که خروجی گرفتن از قیمت ها ی گذشته ی بازار از طریق پروتکل DDE امکان پذیر نیست. قیمت های موجود فقط در صورت آنلاین بودن پلتفرم معاملاتی متاتریدر صادر می شوند.

قالب های درخواست DDE و نتایج احتمالی آن ها با مثالی در پرونده ی “DDE-sample.xls” را در شکل زیر می توانید مشاهده کنید:

DDE-sample.xls

توجه بفرمایید که برای این که داده ها به درستی در MS Excel نشان داده شوند ، باید گزینه ی “Tools – Options … – Translation – Translation formula translation” و گزینه ی MS Excel را فعال کنید.

این یکی از ساده ترین تغییرات ممکن در بازار معاملات است. به راحتی می توانید داده های زنده را از متاتریدر به Excel صادر کنید. با این روش می توانید قیمت ها را انتقال دهید:

در مرحله ی دوم یک فایل جدید Excel بسازید و هر نامی که دوست دارید بر روی آن بگذارید.

در اینجا ما نام فایل اکسل جدید را DDE SAMPLE گذاشتیم.

DDE SAMPLE

در مرحله ی سوم فایل DDE SAMPLE را اجرا کرده و مانند تصویر جای مقادیر را مشخص کنید.

DDE SAMPLE

مطمئن شوید که پرونده در قالب CSV باشد. CSV نام اختصاری مقادیر جدا شده با کاما است.

MS Excel از این قالب پشتیبانی می کند.

اکنون ، روی “ذخیره” کلیک کنید.

CSV

حالا علاوه بر این که می توانید در نرم افزار Excel داده های زنده را در هر لحظه داشته باشید و حتی نمودار آن ها را ترسیم کنید ، می توانید این داده ها را به بسیاری از نرم افزارهای تحلیلی مانند داینامیک تریدر ، ادونس گت ، الویو و مشابه آن ها وارد کنید و با کمی دقت ، سخت کوشی و تجربه کردن می توانید کارهای تحلیلی را بر روی داده ها انجام دهید و مثل تصویر زیر اندیکاتورهای دلخواه را محاسبه و ترسیم کنید:

داینامیک تریدر ، ادونس گت ، الویو

Microsoft Excel مسلما” مهم ترین ابزاری است که تقریباً همه از آن استفاده می کنند. خواه در حال آموزش باشید یا یک معامله گر یا تحلیل گر حرفه ای ، می توانید با استفاده از این ابزار همه چیز را سازماندهی کنید. در ظاهر ، Microsoft Excel مانند صفحه ای به نظر می رسد که می تواند به شما در مدیریت محتوا کمک کند. با این وجود ، بسیاری از امکانات دیگر را نیز ارائه می دهد که می تواند برای معامله گران بسیار کاربردی باشد. استفاده از Microsoft Excel آسان است و به آسانی می توانید آموزش های زیادی را به صورت آنلاین در بارۀ آن بیابید که می توانند در یادگیری میانبرها نیز به شما کمک کنند. از آن جا که این یک نرم افزار بسیار معروف و محبوب است ، احتمال این وجود دارد که بتوانید به راحتی شخصی را پیدا کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به شما بدهد. حال ، بیایید سایر مزایای این نرم افزار را ببینیم:

  • به راحتی می توانید داده ها را برای مدت زمان طولانی تری مشاهده کنید.
  • فایل های اکسل به فضای زیادی احتیاج ندارند. بنابراین به راحتی می توانید فایل های اکسل را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • اگر از چندین کارگزار استفاده می کنید می توانید از این نرم افزار برای مقایسه قیمت های آن ها در متاتریدر استفاده کنید.
  • برای استفاده از اکسل نیازی به اینترنت پر سرعت ندارید. به صورت آفلاین نیز کار می کند.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که راه اندازی سیستم عامل ها برای شما دشوار است ، می توانید از این نرم افزار استفاده کنید.
  • اکسل به شکلی که سیستم عامل ها خراب می شوند خراب نمی شود. اگر هم خراب شود ، داده های شما به طور خودکار ذخیره می شوند.
  • این نرم افزار گران قیمت نیست و اگر از قبل Office داشته باشید ، اکسل هزینه چندانی برای شما نخواهد داشت.

 

درست است که MS Excel یک نرم افزار عالی است اما اشکالات و محدودیت هایی هم دارد. یکی از مهم ترین محدودیت ها از عدم توانایی متاتریدر در ذخیرۀ تعداد نامحدود کندل قیمت ها ناشی می شود. از آن جا که پلتفرم متاتریدر فقط قیمت های Bid را ذخیره می کند ، شما فقط از این داده ها در اکسل خروجی بگیرید. شما به راحتی می توانید از تاریخچۀ تحرکات قیمت خروجی بگیرید و می توانید این کار را به دفعات انجام دهید. شما نمی توانید داده های زنده را در MS Excel به جریان درآورید.

به زبان ساده ، اکسل یک نرم افزار عالی و پیشرفته است که دارای چندین مزیت است. این یک خرید منطقی است و درک آن آسان است. این ویژگی های آن است که گاهی اوقات آن را ناکافی می کند. اگر می خواهید نتیجۀ کار خود را ارتقا دهید ، می توانید از یک برنامه نویس حرفه ای بخواهید تا به شما کمک کند تا نحوۀ استفاده از پلتفرم متاتریدر را بشناسید و از ابزارهای آن مانند اکسپرت ادوایزرها استفاده کنید. برنامه نویس ها همچنین در مدیریت و رفع اشکالات احتمالی می توانند به شما کمک کنند. با این حال به یاد داشته باشید که این گزینه البته جایگزینی ارزشمند است.

مطالب مرتبط

برای مطالعه آخرین مقالات مهد سرمایه به صفحه مقالات مراجعه فرمایید.


اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *