مخترع بیت کوین کیست؟ (معرفی کامل مخترع Bitcoin)

فهرست مطالب

بیت کوین یک نوع رمز ارز می باشد که به مدت چندین سال متمادی در صدر اخبار جهانی قرار گرفته است. اینکه چه کسی آن را اختراع کرده اند همواره موضوعی است که ذهن بسیار از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده است. با این اوصاف هیچکس در جهان نمی داند که چه شخصی یا گروهی بیت کوین را اختراع کرده است و تنها چیزی که می دانیم یک اسم با ساتوشی ناکاموتو با عنوان مخترع بیت کوین (Satoshi Nakamoto) است. اما نظریه های بسیار جالب و متعددی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

واقعا مخترع بیت کوین کیست؟

زمانی که الون ماسک (Elon Musk) به دلیل افزایش میزان انرژی که برای استخراج بیت کوین صرف می کرد، تصمیم گرفت که از پذیرش آن به عنوان پرداختی های خود به تسلا صرف نظر کند. لذا این رویداد مجدداً در اخبار ملی پر رنگ شد و باعث شد که ارزش رمز ارزها بطور قابل توجهی کاهش یابند به طوریکه در حال حاضر ۱ بیت کوین با بیش از ۳۹ هزار دلار معامله شده است.

رمز ارزها به عنوان یک نوع کلاس دارایی از لحاظ تاریخی چندان ثبات قابل توجهی را نشان نداده اند. از زمانی که بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرد فقط قابلیت استخراج را داشت و نمی توانستید آن را معامله کنید. اولین افزایش قیمتی که برای بیت کوین اتفاق افتاد در سال ۲۰۱۰ بود که ارزش آن از ۰٫۰۰۰۸ دلار به ۰٫۰۸ دلار رسید. در این روند ، بیت کوین هم صعودی بوده و هم نزولی که نشان می دهد این نوع از دارایی ها نیز قابلیت نوسان دارند.

 

مخترع بیت کوین کیست

 

آیا ساتوشی ناکاموتو مخترع بیت کوین است؟

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) یک نوع نام مستعار می باشد که توسط شخص یا افرادی که به نوعی مخترع بیت کوین بوده اند در حال استفاده است. ناکاموتو سعی کرد که در جهت توسعه ی بیت کوین، یکسری اقدامات را مبنی بر پایگاه داده ای بلاکچین در سراسر دنیا گسترش دهد. ناکاموتو در توسعه و پرورش بیت کوین تا سال ۲۰۱۰ عملکرد بسیار خوبی را داشت اما بعد از آن بنا به دلایل نامعلوم قدری از فعالیت خود را کم کرد.

نمی توان اینگونه عنوان کرد که ناکاموتو یک شخص یا یک تیم متشکل از افراد توسعه دهنده است. در طول سالیان دراز ، سعی و تلاش های بسیاری در جهت آشکار کردن هویت واقعی ناکاموتو صورت گرفته است اما هیچ کدام نتوانسته اند قاطعانه شخصیت حقیقی او را شناسایی کنند.

شناخت ناکاموتو همچنان یک معمای پیچیده ی جهانی است که در میان علاقمندان بیت کوین رواج داشته است. چرا که ساتوشی ناکاموتو هرگز مصاحبه ای را انجام نداده و در مورد سیاست نیز هیچ گونه اظهار نظری را عنوان نکرده است. با این حال اگر ناکاموتو یک شخص واقعی است با این طرز رفتار افرادی گوشه گیر اما بسیار باهوش می باشند.

در بحبوحه ی جنجال بر سر شناخت این فرد، ناگهان در سال ۲۰۱۲، شخصی مدعی شد که ناکاموتو یک مرد ۳۷ ساله است که ساکن کشور ژاپن می باشد. با این اوصاف این ادعا کاملاً پذیرفته شد.چرا که آنقدر مردم حس کنجکاوی داشتند که هر حرفی را می پذیرفتند. یکی از مشهودترین برهان هایی که اثباتی بر رد این ادعا بود درواقع استفاده ی صریح اللهجه از زبان انگلیسی بود که چگونه یک فرد ژاپنی اینگونه بومی صحبت می کند.

با توجه به موارد مذکور احتمال می رود که ناکاموتو فردی انگلیسی یا تبعه ی کشورهای مشترک المنافع است. در روزنامه تایمز نیز در سال ۲۰۰۹ زمانی که اولین بیت کوین ها در حال استخراج بود به وجود این فرد در انگلیس بارها و بارها اشاره شد.

 

مخترع بیت کوین کیست

ساتوشی ناکاموتو یک شخص است یا یک گروه؟

همه ی ماجرا به اینجا ختم نمی شود. برخی ها مدعی بودند که ناکاموتو یک فرد تنها نیست بلکه متشکل از گروهی از افراد یا یک تیم هستند. از جمله افرادی که این ادعا را کاملاً پذیرفته اند ، دن کامینسکی (Dan Kaminsky) ، یک محقق یا ریسرچر معروف امنیتی است که اظهار داشت، ساتوشی ناکاموتو می تواند یک تیم یا گروهی از افراد باشند که هر کدام نوابغی هستند که ترجیح می دهند همواره ناشناس باقی بمانند.

با این حال  در میان افرادی که به نوعی پشتیبان این نظریه هستند که نشان می دهد  ناکاموتو یک شخص نیست بلکه متشکل از افراد مختلف در قالب یک گروه، فردی به نام Laszlo Hanyecz است ، این فرد یک developer یا توسعه دهنده ای است که ادعا می کند با ناکاموتو از طریق ایمیل ارتباط داشته است.

Laszlo بر این اعتقاد همواره پایبند است که کدهای بیت کوین بسیار دقیق و عالی طراحی شده است و این فرآیند پیچیده نمی تواند توسط یک شخص تنها انجام گرفته باشد. لذا طبق موارد مشهود جان مک آفی (John McAfee) اینگونه ادعا می کند که ساتوشی ناکاموتو یک تیم متشکل از ۱۱ نفر است.

آیا مخترع بیت کوین تبعه ی کشور ژاپن است؟

ادعایی که توسط ناکاموتو مبنی بر ژاپنی بودن او مطرح شده است همگی توسط یک ردیابی عملیاتی ساده که مبتنی بر زمان پست یا ارسال داده ها است، زیر سوال رفته اند.  یک مهندس نرم افزار اهل کشور سوئیس با نام استفان (Stephan Thomas) ، زمان بسیاری را جهت اثبات این موضوع صرف کرد. در این فرآیند او سعی کرد تا نمودارهای زمانی را برای هر کدام از پست های ارسالی بیت کوین ناکاموتو را طراحی کند. در این طرح کلیه ی فعالیت ها در ساعت ۵ صبح تا ۱۱ صبح به وقت گرینویچ ، که ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۸ عصر به وقت کشور ژاپن است ، تقریباً عدد صفر را نشان داد.

همه ی این موارد اثبات می کند که ساتوشی ناکاموتو یک مرد میانسالی که در کشور ژاپن زندگی می کند نیست. اما با این اوصاف همه ی این موارد احتمالاتی است که مطرح کردن آن می تواند ما را به حقیقت اصلی نزدیک تر کند.

در طول این چندین سال متمادی چندین نفر مدعی شده اند که ساتوشی ناکاموتو هستند اما همه ی ادعاهای آن ها به نوعی رد شده است. اما بارها و بارها هویت مخترع بیت کوین را طبق مقدار بیت کوین او ارزیابی می کنند به این صورت که ناکاموتو یک شخص یا گروهی هستند که بیش ترین بیت کوین را در جهان دارند.

 

مخترع بیت کوین کیست

 

تعداد بیت کوین های ساتوشی ناکاموتو چقدر است؟

از آنجایی شناخت شخصیت این فرد یا گروه می تواند قدری دشوار باشد به همان نسبت رقم دقیقی در ارتباط با ثروت ناکاموتو و اینکه چه تعداد بیت کوین را در سراسر جهان ذخیره کرده است وجود ندارد. اما بنا به برخی شنیده ها و مستندات متفرقه، ثروت بیت کوینی ناکاموتو در حدود ۱ میلیون بیت کوین است که معادل ۴۰ میلیارد دلار برآورد خواهد شد.

البته این رقم بسیار بالایی محسوب می شود، به همین دلیل است که ناکاموتو جزو ۴۰ نفر اول ثروتمندترین افراد در جهان شناخته شده اند. البته ساتوشی ناکاموتو با اختراع بیت کوین نشان داد که چقدر از هوش مالی فوق‌العاده بالایی برخوردار است، چرا که در حال حاضر روند رو به رشد این رمز ارزها روز به روز در حال گسترش است و همه ی مردم در سراسر دنیا اقبال بسیار خوبی نسبت به یادگیری قواعد آن پیدا کرده اند.

اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *