ربات معامله گر بورس

ربات معامله گر بورس چیست ؟

فهرست مطالب

ربات معامله گر بورس ، برنامه ای است که توسط برنامه نویسان در برنامه MQL نوشته می شود تا معامله گران بتوانند با استفاده از نتیجه آن و تنظیماتی که در آن انجام می دهند ، انجام معاملات خود را در هر ساعت از شبانه روز بدون داشتن استرس و بدور از هیجانات بازار به صورت کاملا اتوماتیک و با خیال راحت به این ربات معامله گر بورس واگذار نمایند.

انجام معاملات در این ربات با چگونگی طراحی که توسط برنامه نویس انجام می شود رابطه مستقیم دارد. طراحی این ربات می تواند عموما با استفاده از چندین اندیکاتور ساده و یا پیچیده شکل گرفته باشد.

ربات معامله گر بورس خود به تنهایی و با توجه به داده هایی که به آن داده شده است شروع به انجام معاملات خرید و فروش می نماید. ربات معامله گر بورس در محاسبات خود از یک سری الگوریتم برای تشخیص روند و تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه زمانی یک معامله باید انجام شود استفاده می‌کنند.

استفاده از ربات معامله گر در بورس

معمولا انسان در انجام معاملات خود در بازار های مالی بیش از اندازه دچار استرس و هیجان می شود که همین امر باعث ایجاد تصمیم گیری های معاملاتی اشتباه و خلاف جهت سود می شود. عموما افراد به این مورد توجه می نمایند که در بازار های مالی چه سهامی بیشتر خرید و فروش می شود و آن ها در همان سهم خرید و فروش خود را انجام دهند.

مورد دیگری که مطرح است این است که خیلی از افراد به این موضوع توجه می نمایند که مثلا فلان شخص در گروه ها و شبکه های اجتماعی می گوید سهام خود را در چه قیمتی خریداری و یا بفروش برسانید که به اصطلاح این اشخاص سیگنال معاملاتی می دهند که در بسیاری از موارد همراه با خطاهای معاملاتی می باشد و به حساب افراد ضرر وارد می نماید و اشتباه افراد این است که پس از افتادن به دام این چنین سودجویانی همچنان منتظر پیغام های و سیگنال های آن ها می باشند.

بنابراین ساخت ربات معامله گر به جای اینکه ذهن و جسم و روح معامله گر را درگیر معاملات زمان بر نماید و زمان زیادی را از او بگیرد و معاملات را بصورت دستی انجام دهد می تواند بیش از اندازه برای معاله گران مفید واقع شود.

ربات معاملاتی

بهترین ربات معامله گر برای بورس

با جستجوی در اینترنت و شبکه های اجتماعی به صدها نام مختلف از ربات معامله گر بورس خواهیم ‌رسید. بسیاری از این ربات‌ها رایگان هستند ، اما برخی دیگر بسته به اینکه چه میزانی از ویژگی‌ و خصوصیات که کاربر از ربات انتظار دارد، به‌صورت ماهیانه برای آنها هزینه‌های مختلفی و گاها قابل توجهی دارند و برخی دیگر از این ربات ها نیز با قیمت بسیار بالایی بفروش می رسند.

میزان کارآمدی ربات معامله گر بورس ، بسته به سطح تحلیل‌هایی که به معامله گر ها ارائه می‌ دهد و همچنین تعداد کاربران و خریداران این ربات ها از عواملی هستند که نشان‌ می دهنده که‌ یک ربات معامله گر بورس ویژه و به خصوصی هستند یا خیر.

این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر ربات معامله گر بورس که به‌صورت رایگان در دسترس عموم افراد هستند ، کارایی لازم برای انجام معاملات در بازار را ندارند و بیشتر اوقات فقط باعث ضرر معامله گران می‌شوند. معامله گران حرفه‌ای و که سال هاست در این بازار مشغول فعالیت هستند و تجارت هستند اغلب از ربات معامله گر بورس اختصاصی استفاده می نمایند که به دست برنامه‌نویس‌های بسیار حرفه ای و با تجربه توسعه داده و برنامه نویسی شده باشند.

فهم ربات های معامله گر بورس در معاملات

معامله گران حرفه‌ای در بازار ، معاملات خود را طبق تحلیل های مختلف انجام می دهند و نه بر اساس احساسات یا هیجانات بازار. در ربات های معامله گر بورس موجود براساس الگوریتم‌هایی که توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان آن ، برنامه نویسی و ساخته شده اند کار می‌کنند و در نتیجه ، موفقیت در انجام معاملات در این ربات ها ، وابستگی زیای به میزان درک و دانش سازندگان از چگونگی رفتار و کارکرد بازار است.

استفاده از ربات های معامله گر بورس ساده و معمولی ، برای معامله گران حرفه‌ای که تحلیل های خاصی در انجام معاملات خودشان از بازار دارند ، بسیار اذیت کننده و آزار دهنده می باشد ، زیرا در طراحی این ربات ها بخش‌های زیادی از آن محدودیت های زیادی برای شخصی سازی و تنظیمات دارند. ربات‌ها نمی‌توانند مانند انسان‌ها براساس پیش‌بینی خریدی را انجام دهند، آنها خریدها را بر اساس شاخص‌های تکنیکال انجام می‌دهند.

ربات های معامله گر بورس معاملات خود را بر اساس اندیکاتورهای ساده و یا حرفه ای انجام می دهند و نمی توانند ماننده انسان بر اساس پیش بینی و یا گمان ، معامله انجام دهند.

بنابراین برای برنامه نویسی و توسعه و داشتن یک ربات معامله گر بورس کارآمد و مفید باید ، آن را به یک برنامه نویس حرفه ای و با تجربه که دانش لازم و کافی از بازار های مالی را داشته باشد سپرده شود.

اهمیت آموزش الگو تریدینگ در معاملات بورس

شرکت مهد سرمایه در تولید ربات های معامله گر

شرکت مهد سرمایه با توجه به سابقه طولانی مدت خود در زمینه بازار های مالی ، مانند بورس ایران و بورس بین المللی و همچنین داشتن دانش روز دنیا از جمله معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی ، این توانایی را دارد که تجربیات خود را به خوبی و با بهترین کیفیت در دوره های کوچینگ مهد سرمایه در اختیار دانشجویان خود قرار دهد و همچنین علاقه مند به رشد دانش بورسی معامله گران می باشد.

شرکت مهد سرمایه پیشرو در آموزش طراحی ساخت ربات های معامله گر بورس با بهترین برنامه ها و متد روز دنیا نیز می باشد که مطابق و یا حتی خیلی بهتر از انتظار کاربر طراحی و توسعه داده می شوند که کاملا نیز در انجام معاملات کارا می باشد و می توان نتیجه بسیار خوبی از تولید ربات های معامله گر بورس در این سیستم بدست آورد.

مطالب مرتبط

بالاترین سطح آموزش الگوتریدینگ در بازارهای مالی را در دوره کوچینگ مهد سرمایه خواهید یافت. برای اطلاعات بیشتر به صفحه کوچینگ مراجعه نمایید.


اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *