ضرر در معاملات

ضرر در معاملات (قسمت دوم)

فهرست مطالب

دور ریختن افکار

اگر هر ضرر دردناکی که در زندگی داشته ایم افکار خاصی به وجود آورد، خیلی زود با افکار منفی از پای در خواهیم آمد. تقریبا همه چیز ما را به یاد ضررها و احساسات دردناک مرتبط با آن خواهد انداخت. وقتی این احساسات بروز می کنند، در موقعیت ایجاد ضرر در معاملات قرار می گیریم. کاری که باید انجام دهیم این است که ارتباط بین افکار فعلی مان را با چیزهای پیشین مرتبط با آنها قطع کنیم.

چگونگی دور ریختن افکار منفی

۱- ابتدا، باید نسبت به چیزهایی که در حال حاضر با ضرر مرتبط هستند، آگاه باشید. اگر به این موضوع فکر کنید، می توانید این افکار را که نشانه ها، صداها، چیزها، واژگان و رهایی هستند که شما را ناراحت می کنند و پایین می برند و نسبت به این احساسات هیچ الانی هم ندارید، تشخیص دهید. راه دیگر برای تشخیص آنها تجسم ضررهایی نان دردناکند و جزییات خاص این ضررها را یادداشت کنید. کدام یک از این جزئیات به نظر شما نقش مهمتری در ایجاد ضرر دارد؟

٢- دومین قدم، رها کردن این افکار است که در این صورت دیگر احساس ضرر نخواهید کرد. می توانید چیزهای مرتبط جدید را جایگزین این ها کنید. برای مثال، اگر ماه دسامبر را مرتبط با از دست دادن پول کرده اید. چون یک بار ضرر بزرگی در این ماه داشته اید و دیدید که این ضرر در این ماه تکرار شده، باید این ارتباط را قطع کنید. چشمان تان را ببندید و پر سود ترین معامله ای را که می توانید تصور کنید، در ذهن خود تجسم کنید. حالا، تجسم کنید آن معامله در دسامبر اتفاق می افتد. برای اینکه این کار نتیجه بخش باشد، باید آن را به وضوح و با احساسات زیاد تجسم کنید. هر چقدر این کار را تکرار کنید، این تجسم روی شما بیشتر تاثیر خواهد گذاشت.

۳- مرحله دوم، جایگزین کردن افکار مثبت به جای افکار منفی بود. به زمانی برگردید که چیزی واقعا شما را برانگیخته باشد، مثل کتاب معاملاتی که خوانده اید، مربی شما در معاملات، درس بزرگی که یاد گرفتید و … تا در خود احساس خوبی داشته باشید. سپس، به یک واژه که می تواند آن احساس یا حالت را توصیف کند، فکر کنید. برای ایجاد افکار قوی باید این کار را چندین بار تکرار کنید. پس، تنها یک واژه می تواند شما را به حالت دلخواه برساند.

حالا که شما شروع به رها کردن افکار مرتبط با ضرر گذشته خود کرده اید، نیاز به استراتژی دارید که با آن بتوانید با ضررهای آینده کنار بیایید و به ضرر به عنوان فرصتی برای رشد و ترقی نگاه کنید نه اینکه باعث تقلیل انرژی شما شود.

وقتی ضرر می کنید، ضرر اتفاق افتاده و راه بازگشتی ندارید. پس چیزی که تغییر خواهد کرد، واکنش شما نسبت به آن است. اگر شما بین ضرر و انرژی رابطه ای پیدا کنید، خواهید فهمید هر چه ضرر بزرگتر باشد، انرژی قوی تری را جمع خواهید کرد. این انرژی باید جهت پیدا کند. شما چه جهتی را برای این انرژی انتخاب می کنید؟ به سمت ضررهای بیشتر یا به سمت رفاه و خوشی می روید؟

ضرر در معاملات

می خواهید بر چه چیزی تمرکز کنید؟

شما در انتظار فاجعه باشید، فاجعه رخ می دهد. اگر به دنبال فرصت باشید، آن را امید یافت. مغز شما روی چیزهایی که به آنها علاقه دارید، تمرکز می کند. چه چیزی برای شما ارزش دارد و انتظار چه رخدادی را دارید، یک آزمایش روانشناختی معروف وجود دارد که در آن مغز گربه تحت تاثیر الکترودهایی قرار می گرفت که داخل گوش تا مغز گریه جای گذاری شده بود و صدایی ریتم دار برایش پخش می شد.

گربه به طور واضح صدای ریتم دار را می شنید؛ بعد، یک موش در داخل قفس کنار گریه گذاشته شد. با وجود اینکه صدا مثل قبل پخش می شد، ذهن گربه مشغول چیزهای بهتر شده بود. تمرکزش روی موش بود.

نتیجه گیری

در مورد تمرکز انسان نیز وضع به همین منوال است؛ اگر روی چیزی تمرکز کنید، تبدیل به واقعیت خواهد شد و تمام واقعیت های دیگر دور تا دور شما را کنار می زند. اگر تمرکز شما روی نتیجه مثبت باشد، انرژی ذهنی و حسی برای دستیابی به آن را پیدا خواهید کرد. اگر روی ضرر تمرکز کنید، انرژی تان را به سمت آن سوق خواهید داد. کریستوفر ریوز و کارول او. کانور در مواجهه با ضررهای بزرگ، انرژی بسیار زیادی را صرف کردند و روی نتیجه مثبت تمرکز کردند. بیل کازبی انرژی اش را در خنداندن مردم معطوف می کند. وقتی انرژی از یک ضرر بزرگ برای تغییر مثبت یا نتایج مثبت استفاده می تواند برای جبران ضرر استفاده شود. وقتی همین انرژی به سمت افسردگی و بدبینی صرف شود، دیگر ضرر را نمی توان جبران کرد. به جای آن، انرژی در همین جهت می ماند و ضررهای بیشتری را ایجاد می کند.

منبع : کتاب مرز موفقیت در بورس (جلد ۲)

مطالب مرتبط

برای مطالعه آخرین مقالات مهد سرمایه به صفحه مقالات مراجعه فرمایید.


اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *