منظور از حرکت شارپی در بورس چیست؟

فهرست مطالب

حرکت شارپی در بورس، تحت تاثیر عوامل مختلفی است و تشخیص اینکه کدام سهام حرکت شارپی به بالا خواهند داشت، عوامل مختلفی را می طلبد؛ مهمترین فاکتور موثر در تشخیص این موضوع، توجه به ارزش ذاتی سهم و تفاوت آن با قیمت واقعیش می باشد. توجه به اخبار پیرامون شرکت متعلق به نماد یا سهم موردنظر هم از دیگر فاکتورهای تشخیص رشد یا عدم رشد سهام در بورس می باشد.

تعریف حرکت شارپی در بورس

در رابطه با حرکت شارپی در بورس تعاریف متعددی وجود دارد که کامل ترین و جامع ترین آن عبارت است از: مجموعه ای از روند صعودی یا نزولی قیمت یک سهم در بازار بورس که در مقیاسی بزرگ و در یک دوره ی زمانی کوتاه سنجیده می شود.

منظور از حرکت شارپی در بورس چیست؟

ارزش ذاتی هر سهم با قیمت واقعی آن، در یک بازه زمانی همواره متفاوت است؛ همین تفاوت، باعث نوسانات در بازار بورس می شود.

در واقع ارزش ذاتی هر سهم بنابر اتفاقات و اخبار مثبت و منفی که در رابطه با شرکت مربوط به سهم وجود دارد یا صنعتی که آن سهم به آن وابسته است، دچار تغییراتی می شود؛ و سوددهی شرکت یا عدم سودآوری آن، ارزش سهام را کاهش می دهد یا افزایش می دهد. به عبارت دیگر، حرکت شارپی یک سهم به نزول یا رشد قیمت آن در یک دوره ی زمانی کوتاه گفته می شود.

تشخیص حرکت شارپی واقعی یک سهم از حرکت شارپی دروغینی که از تبلیغات عده ای در بازار بورس ناشی می شود، فقط توسط یک سهامدار حرفه و کاربلد ممکن است؛ سهامداری که اصول اولیه و حرفه ای سرمایه گذاری در بورس را با آموزش بورس، فرا گرفته و با اتکا به این آموزش، در این بازار به سود بالایی دست می یابد.

منظور از حرکت شارپی در بورس چیست؟

پول هوشمند؛ از نشانه های حرکت شارپی سهم

گاهی اوقات در بازار بورس، سهمی که با ارزش است، از رشد باز می ماند؛در این هنگام سرمایه گذاران با وارد کردن نقدینگی به آن سهم، رشد قیمت آن سهم را سبب می شوند و  قیمت سهم شاهد حرکت شارپی سریع خواهد بود. رشد قیمت این سهم اگر به پشتوانه ی سوددهی شرکت باشد، بدون ریسک خواهد بود.

در این صورت، اگر سهامداران با اطلاعات کافی و وافی و شناخت ارزش ذاتی سهم، وارد اینگونه سهم های با ارزش شده و همراه با نقدینگی وارد شده به سهم، در روند افزایش قیمت سهم قرار بگیرند، می توانند سودهای زیادی از این راه به دست آورند؛ اگر در ابتدای شروع حرکت قیمت سهم، اقدام به خرید کنید می توانید سود زیادی به دست آورید زیرا که در یک دوره کوتاه زمانی ، سودهای بالای ۵۰ درصدی نصیب نمادهایی در بورس می شود که با استقبال سهامداران خرد و بزرگ همراه شود.

 

تشخیص عوامل حرکت شارپی در بورس

در حرکت شارپی در بورس چند عامل مهم وجود دارند که با توجه به این عوامل می توان وارد سهم شد و با رشد آن سود سرشاری را به دست آورد:

  • اخبار و اتفاقات پیرامون شرکت یا صنعت وابسته به آن سهم
  • تحلیل بنیادی سهم
  • تحلیل تکنیکال سهم

با دنبال کردن اخبار مربوط به شرکتی که قصد خرید سهم آن را دارید، می توانید از میزان بازدهی سهم مورد نظر در آینده اطلاع پیدا کنید؛ البته این را باید در نظر بگیرید که  هرچه سهم مورد نظر سوددهی بیشتری داشته باشد، در واقع ارزش ذاتی آن بالا بوده و به تناسب قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

البته با هر خبر مثبتی، حرکت شارپی سهم آغاز نخواهد شد و هر خبر منفی هم نزول قیمت سهم را در پی نخواهد داشت. با رصد کردن شرایط اقتصادی کشور، ریسک هایی که در بازار سرمایه وجود دارد، و نیز فعالیت هایی که شرکت در بازه ی زمانی سه ماهه انجام داده و صورت های مالی آن، می توان از روند رو به رشد سهم مورد نظر اطلاع کافی پیدا کرد؛

پس از بررسی های لازم اگر این نتیجه حاصل شد که نماد مورد نظر روند مثبتی داشته و رشد خواهد داشت، می توان منتظر سیگنال هایی از طرف بازیگران آن سهم باشید تا در فرصتی مناسب سرمایه گذاری کرده و به سود بالایی دست پیدا کنید.

به طور کلی هر سهم دارای بازیگرانی است که قیمت سهم را بر طبق الگوهای تکنیکال کنترل می کنند؛ بنابراین با کسب تمامی این اطلاعات و مطمئن شدن از اینکه قیمت سهم در نقطه ی حمایتی آن قرار دارد، می توان وارد سهم شده و خرید کنید.

منظور از حرکت شارپی در بورس چیست؟

تاثیر حرکت شارپی در نمادهای بزرگ بر حرکت شارپی در بورس و شاخص

در بازار بورس تعداد زیادی نماد بزرگ وجود دارد که حرکت شارپی آنها بر شاخص تاثیر زیادی داشته و باعث حرکت شارپی در بورس شده و با رشد یا نزول قیمت آنها شاخص نیز دچار تغییراتی می شود.

زمانی که بازار مثبت است و اکثر نمادها حرکت شارپی دارند، بقیه نمادها هم در مسیر رشد قرار می گیرند؛ اما در بازار منفی که اکثر سهم ها از نظر قیمتی دچار نزول شده اند، با استفاده از دانش تکنیکال و فیلتر نویسی می توان نمادهایی که امکان رشدشان زیاد است، را جستجو کرد و در اینگونه نمادها سرمایه گذاری کرد.

در آموزش بورس تمامی موارد مربوط به بورس و بحث دانش تکنیکال و فیلترنویسی گنجانده شده تا سهامداران بتوانند با رعایت تمامی این موارد در بازار بورس ارزش سرمایه خود را بالاتر ببرند.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که همانطور که قیمت یک سهم در حرکت شارپی به سمت بالا، می تواند بسیار افزایش داشته باشد، در حرکت شارپی به سمت پایین هم قیمت سهم نزول زیادی خواهد داشت؛ پس سهامداران باید اطلاعات کافی در مورد سهامی که پتانسیل رشد دارند را داشته باشند تا دچار اشتباه نشده و متضرر نشوند.

منظور از حرکت شارپی در بورس چیست؟

حرکت شارپی فیک چیست؟

در بازار بورس همیشه دلالان و سفته بازان وجود داشته اند که با اخبار نادرست و کذب در مورد سهمی،سعی دارند سهامداران را فریب دهند تا آنها ترغیب به خرید سهم مورد نظر خود کرده و اینگونه نشان می دهند که سهم حرکت شارپی خود را آغاز کرده است؛ و در نهایت پس از حرکت شارپی سهم و رسیدن قیمت آن به بالاترین حد خود، دیگر سهم را حمایت نکرده و پولی را که خود در قیمت های پایین تر سهم، وارد کرده بودند با سود هنگفت بیرون می کشند و اینگونه سهامدارانی که با اشتباه و به خیال رشد شارپی سهم، در این نماد سرمایه گذاری کرده بودند با صف های طولانی فروش روبرو می شوند.

اینگونه سهم ها به دلیل نداشتن بنیاد و ارزش ذاتی خوب به یکباره دچار نزول قیمت شده و چون سهامداران عمده تمایلی ندارند سهم را در قیمت بالا حمایت کنند اجازه می دهند سهم تا قیمت اصلی خود پایین بیاید؛ که در نتیجه سهامدار خرد بسیار متضرر شده و ارزش سرمایه خود را از دست می دهد.

مطالب مرتبط

برای مطالعه آخرین مقالات مهد سرمایه به صفحه مقالات مراجعه فرمایید.


اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *