معرفی کتاب آموزش تحلیل تکنیکال بورس به سبک جان مورفی

کتاب آموزش تحلیل تکنیکال بورس از جان مورفی + دانلود رایگان

فهرست مطالب

همواره برای موفقیت در بازارهای سرمایه گذاری، علی الخصوص بورس، نیاز است که تخصص و آگاهی کافی در این زمینه را داشته باشید. کتاب آموزش تحلیل تکنیکال جان مورفی یا آموزش تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه گذاری جمله مشهورترین کتبی است که در این باره نگاشته شده است.

معرفی کتاب آموزش بورس جان مورفی

امروزه با توجه به شرایط ویژه ی اقتصادی که در کشور پدید آمده است، عده ی کثیری از افراد جامعه به دنبال این هستند تا سرمایه ی خود را وارد بورس کنند. نفس این اقدام صحیح و درست است، اما مشکلی که در این میان وجود دارد، این است که اکثریت قریب به اتفاق این افراد، اطلاع چندانی از بورس نداشته و بدون آگاهی پای به این عرصه می گذارند. برای جلوگیری از متضرر شدن این افراد در این پست اقدام به معرفی کتاب های آموزش بورس جان مورفی کرده ایم تا با استفاده از آن بتوانید در مسیر صحیحی گام بردارید.

همانگونه که می دانید در بورس شیوه ها و روش های مختلفی وجود دارد که یکی از این شیوه ها که امروزه بسیار مورد توجه و استقبال افراد قرار گرفته است، شیوه ی تحلیل تکنیکال می باشد. در روش تحلیل تکنیکال با توجه به اینکه شواهد و مستندات به خوبی در دسترس هستند و با استناد به مستندات می توان به نتیجه رسید؛ یادگیری آسان تر و سهل تر می باشد. البته که در این روش هم تکنیک ها و ترفندهای زیادی وجود دارد که در کتب آموزش بورس جان مورفی، به خوبی آن ها را فرا خواهید گرفت.

جان جی مورفی، تحلیلگر مشهور و معتبر آمریکایی، کتب مختلف و متعددی را درباره ی سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه علی الخصوص بورس نگاشته است. به علت تخصص و ذکاوتی که او در این عرصه دارد، او به پدر تحلیل تکنیکال بین بازاری شهرت دارد. مورفی پس از فارغ التحصیلی از کالج خود، در شرکت سرمایه گذاری به عنوان دستیار سبدگردان مشغول به کار شد. توانایی و نبوغ او در این زمینه سبب شد تا مورفی پله پله رشد کرده و به مدیریت بخش تحلیل تکنیکال برسد.

از مهمترین مزایای کتاب جان مورفی این است که او از پایین ترین نقطه شروع کرده و با طی کردن روندی توانسته به موفقیت نائل شود. در دنیای امروزه که افراد تنها با خواندن چند کتاب اقدام به برگزاری سمینار و نگارش کتاب می کنند، مطالعه ی کتاب جان مورفی نوعی غنیمت محسوب می شود!

معرفی کتاب آموزش تحلیل تکنیکال بورس به سبک جان مورفی (همراه با دانلود کتاب)

سرفصل های کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی

این کتاب که به گفته ی بسیاری کامل ترین اثر در مورد تحلیل تکنیکال می باشد، به چند زبان مختلف دنیا ترجمه شده است. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه که به کتاب آموزش بورس جان مورفی معروف است، از ۱۷ فصل مختلف تشکیل شده است که در ادامه به توضیح مختصر فصل ها می پردازیم:

۱- فلسفه تحلیل تکنیکال:

اگر بخواهیم در یک کلمه تحلیل تکنیکال را توضیح دهیم، بایستی سخن از تحلیل نمودارهای آماری بگوییم. در این فصل کلیه نقدها و مزایا و معایب این روش توضیح داده شده است.

۲- نظریه داو

تئوری آقای چارلز که یک روش معاملاتی است، از جمله مهمترین رویکردها در تحلیل تکنیکال به حساب می آید که در این فصل به آن پرداخته شده است.

۳- ساختار نمودار

از آنجایی که اساس تحلیل تکنیکال نمودارها هستند بایستی به خوبی تایم فریم ها، نوسانات، حمایت ها و… بیاموزید.

۴- مفاهیم مقدماتی روند

تشخیص اصولی و صحیح خطوط نمودار از جمله موارد اساسی است که با توجه به ابزاری از جمله نسبت های فیبوناچی حاصل می شود.

۵- الگوهای مهم برگشتی

شناسایی نقاط بازگشت، جزو مهمترین آموزه هایی است که افراد در تحلیل تکنیکال بایستی به آن مسلط باشند. با استفاده از تشریح مناسبی که در این فصل انجام شده است، پس از مطالعه به درک مطلوبی خواهید رسید.

۶- الگوهای ادامه دهنده

ساختارهای ادامه دهنده دقیقا نقطه ی مقابل الگوهای برگشتی می باشند. تسلط به اصول آن در افزایش سرمایه شما موثر خواهد بود.

۷- حجم معاملات

حجم معاملات از جمله مهمترین قسمت های تابلوی معاملات می باشد. آگاهی از شرح روند این گزینه به شدت ضروری خواهد بود.

۸- نمودارهای بلند مدت

در این فصل با انواع سرمایه گذاری ها از جمله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آشنا خواهید شد.

۹- میانگین های متحرک

در این قسمت از کتاب آموزش بورس جان مورفی با اندیکاتورهای تکنیکالی آشنا خواهید شد.

۱۰- اسیلاتورها

در این فصل به تفسیر انواع اسیلاتورها از جمله: استوکاستیک، لری ویلیامز و مکدی پرداخته شده است.

۱۱- نمودار نقطه و رقم

این نمودار از سخت ترین و مبهم ترین نمودارهای مالی است که با مطالعه ی این فصل به راحتی با مکانیسم آن آشنا خواهید شد.

۱۲- نمودارهای شمعی ژاپنی

این نمودار جزو ابزارهای مورد علاقه ی معامله گران است که به صورت مصور آموزش داده شده است.

۱۳- نظریه امواج الیوت

در این فصل تئوری الیوت به صورت کاربردی از جمله کانالیزه شدن، مورد تدریس قرار گرفته است.

۱۴- چرخه های زمانی

سیکل های زمانی از جمله مهمترین قسمت ها در تحرکات نمودارها می باشند.

۱۵- کامپیوترها و سیستم های داد و ستد

در این قسمت که تسلط نسبی به تحلیل تکنیکال در مجموعه آموزش بورس جان مورفی حاصل شده است؛ استفاده از ابزارهای رایانه ای تعلیم داده می شود.

۱۶- مدیریت مالی و تاکتیک های معامله

در این قسمت روش ها و ترفندهای حفظ سرمایه و در گام بعدی رشد آن تعلیم داده می شود.

۱۷- شاخص های بازار سرمایه

معرفی کتاب آموزش تحلیل تکنیکال بورس به سبک جان مورفی (همراه با دانلود کتاب)

در این فصل تمامی ترفندها و آموزش های تدریس شده، به صورت عملیاتی در می آیند.

در روش تحلیل تکنیکال، با توجه به تحرکات گذشته ی سهام، به خوبی می توان آینده ی سهام را پیش بینی کرد. اگر کتب آموزش بورس جان مورفی را به خوبی فرا گرفته باشید، قطعا در این زمینه موفق خواهید بود. همواره برای موفقیت در این بازار سرمایه بایستی به دنبال آموزش بورس از جانب متخصصان این حوزه باشید.

پس از مطالعه ی این کتاب های جان مورفی، قطعا تبحر قابل توجهی در زمینه ی آنالیز بازارهای سرمایه در بورس خواهید داشت. در آن زمان می توانید با شرکت در دوره های تخصصی و حرفه ای مهد سرمایه، به حد کمال برای موفقیت در بورس خواهید رسید.

دانلود رایگان کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی (زبان اصلی + PDF)

خبر خوب اینکه کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه یا همان آموزش بورس جان مورفی، برای دانلود در اینجا قرار داده شده است. اگر به دنبال موفقیت در بازار بورس ایران هستید، مطالعه ی این کتاب به شدت برای شما واجب و ضروری می باشد.

دانلود کتاب نسخه اصلی (به زبان انگلیسی) PDF

کتاب های پیشنهادی مرتبط :

اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *