معنا و مفهوم بایننس

فهرست مطالب

در وحله ی اول کلیه تراکنش ها و معاملات بایننس به شکل رمز ارز در مقابل رمز ارز (Crypto to crypto) می باشد . به بیان دیگر یعنی انجام معاملات بین دو جفت رمز ارز اعمال می شود که شامل ارزهای ملی رایج مانند دلار یا ین نیست.

صرافی بایننس به جهت هزینه های معاملاتی کم تر ، و در مقابل نقدینگی بسیار بالا محبوبیت زیادی بین کاربران مختلف دارد. نام این صرافی درواقع طبق ترکیبی از کلمات “bitcoin” و “finance” پایه گذاری شده است. در ساختار آن کلیه استانداردهایی که ایمنی و سطح کیفی مجموعه را افزایش می دهد به بهترین شکل ممکن اعمال شده است. صرافی بایننس با توان پردازشی بسیار بالای خود توانسته است حدود ۱٫۴ میلیون سفارش را در یک ثانیه انجام دهد.

این سیستم از بیش از ۱۵۰ نوع کوین (coin) که از جمله ی موارد مشهور آن می توان به بیت کوین (bitcoin) ،لایت کوین (litecoin) ، اتریوم (ethereum) ، و همچنین از برخی توکن های بومی BNB خود به طور کامل پشتیبانی می کند. به طوریکه در آینده ای نه چندان دور این لیست قابل افزایش خواهد بود.

معنا و مفهوم بایننس

انجام معاملات در بایننس

درست مانند دیگر مبادلات مبتنی بر رمز ارز ، بایننس یکسری خدماتی را در ارتباط با تراکنش ها ، جمع آوری کمک های مالی ، لیست گذاری ، برداشت رمز ارز و یا حذف لیست ها ارائه می دهد. از طرفی سرمایه گذاران می توانند از بایننس از طریق ( ICO (initial coin offerings به جمع آوری سرمایه خود بپردازند و بنا به این ویژگی مهم توسط بسیاری از تریدرها مورد استفاده قرار می گیرند.

جهت اجرای فرآیند معاملات ، کاربران لازم است که کلیه مقررات و شرایط مرتبط با KYC را تکمیل کنند. با ایجاد یک اکانت معاملات، افراد می توانند رمز ارزهای خود را جهت شروع معاملات به آدرس کیف پول عمومی خود که توسط صرافی مهیا شده است را انتقال دهند.

به طور کلی بایننس از سه نوع سفارش معاملاتی تبعیت می کند که شامل محدود (limit) ،مبتنی بر بازار (market) و یا حد توقف (stop limit orders) می باشد.

حالت محدود تنها در قیمت های محدودی که توسط تریدر تعیین شده است اجرا می شود. حالت مبتنی بر بازار هم سفارشاتی را در بر می گیرند که با بهترین قیمت موجود در بازار عملیاتی می شوند. اما در حد توقف (stop limit) تنها با رسیدن قیمت به یک سطح معین ، سفارشات قابلیت اجرایی شدن پیدا می کنند.

بایننس به ویژه در قراردادهای آتی پنج نوع دیگری از سفارشات، برای مجموعه ای از مشتقات رمز ارزها را ارائه می دهد. این سفارشات معاملاتی شامل موارد زیر است:

  • سفارشات محدود (limit order)
  • سفارشات مبتنی بر بازار (market order)
  • سفارش حد توقف (limit stop order)
  • سفارش توقف بازار (stop market order)
  • فقط سفارشات ارسالی (post only order)
  • سفارش توقف دنباله (trailing stop order)
  • سفارش TP/SL محدود (limit TP/SL order)

برای صندوق ها و سپرده های رمز ارزها کارمزدی دریافت نمی شود اگرچه ممکن است در تراکنش ها یکسری هزینه های جزئی اعمال شود که همگی با توجه به ارزش رمز ارز ها متفاوت خواهند بود.

 

معنا و مفهوم بایننس

 

فواید و مزایای استفاده از بایننس

علاوه بر ارائه ی خدمات خاص مبتنی بر معاملات ، این صرافی یکسری سیستم عامل ها، ابزارها و سایر خدماتی که بر بهبود عملکرد شما تاثیر می گذارند را جهت پشتیبانی از مکانیزم کلی بلاکچین ارائه می دهد. بایننس دارای مجموعه ای از تکنولوژی های مرتبط با بلاکچین با نام Binance Labs است که بیشتر تمرکز خود را روی پرورش پروژه های امیدوار کننده ای می گذارد که قبل از ICO بودند. لذا این مزیت به تامین بودجه های لازم جهت توسعه ی مجموعه ای وسیع از زیرساخت های انواع رمز ارز کمک می کند.

این صرافی همچنین جهت میزبانی از رابط های API، پروژه های جدید و به وجود آمدن بلاکچین، سایتی را با عنوان LaunchPad تشکیل داده است. به طوریکه در ماه مارس سال ۲۰۲۱ حدود ۴۲ پروژه راه اندازی شده است.

این مجموعه در سال ۲۰۱۷ رمز ارز بایننس کوین (binance coin) یا همان BNB خود را از طریق ICO تشکیل داد. درواقع تا به امروز BNB توانسته است محبوبیت بسیار بالایی را کسب کند به طوریکه در سال ۲۰۲۱ در حدود ۳۶٫۴ میلیارد دلار ارزش معاملاتی در بازار داشته است. لذا این ارز تمایل دارد که به یک ارز غیر متمرکز مبادله ای و بومی تبدیل شود.

 

معنا و مفهوم بایننس

 

بایننس کوین (binance coin)

بایننس کوین یک پلتفرم داخلی مبتنی بر توکن است که جهت تسهیل معاملات رمز ارز در صرافی بایننس مورد استفاده قرار می گیرد. این کوین (coin) در زمان عرضه اولیه کوین (ICO) در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ به بازار تحمیل شد. بایننس حدود ۱۰% یا ۲۰ میلیون توکن BNB به سرمایه گذاران ارشد ، قریب ۴۰٪ یا ۸۰ میلیون توکن به تیم های موسس و ۵۰٪ باقیمانده ، یا ۱۰۰ میلیون توکن را از طیق پروسه ی ICO  به دیگر شرکت کنندگان مختلف ارائه داد.

تقریباً حدود نیمی از بودجه ای که از طریق پروسه ی ICO جمع آوری شده بود همگی در حوزه ی برندینگ (branding) بایننس و یا بازاریابی آن صرف شد. و فقط یک سوم آن برای زیرساخت ها و ارتقاء مکانیزم صرافی مصرف شد. بایننس کوین همراه با بلاکچین اتریوم (Ethereum blockchain) طبق استاندارد ERC 20 عملیاتی می شوند. بطوریکه دارای ۲۰۰ میلیون توکن BNB هستند. در سال ۲۰۲۱، یک BNB ارزشی بالغ بر ۶۵۰ دلار دارد و به عنوان سومین توکن مبتنی بر بلاکچین در مجموع ارزش ۳٫۶ میلیارد دلاری را در بازار با خود یدک می کشد.

نتیجه گیری

بایننس یک نوع صرافی است که با هدف انجام معاملات مبتنی بر آلتکوین (altcoin) در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است و در این سال های پیش رو به واسطه‌ی عملکرد مثبت خود به سرعت رشد کرده و جزء محبوب ترین حوزه های رمز ارز در عصر حاضر می باشند. مبادلات و تراکنش ها در این مجموعه با بیش از ۵۰۰ نوع رمز ارز و توکن مجازی انجام می شوند که فقط یک دهم آن برای مشتریان مستقر در ایالات متحده آمریکا می باشد.

این رمز ارزها معمولاً شامل بیت کوین (BTC) ، لایت کوین (LTC) ، اتریوم (ETH) ،داگ کوین (Doge) و خود بایننس کوین می باشد. بنابراین بایننس یک صرافی کاملاً آنلاین است که کاربران در آن به معامله ی رمز ارزهای خود می پردازند و این مجموعه از بسیاری از رمز ارزهای موجود پشتیبانی می کند.

اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *