نحوه ی انتخاب استخر استخراج رمز ارز

نحوه ی انتخاب استخر استخراج رمز ارز

فهرست مطالب

نحوه ی انتخاب استخر استخراج رمز ارز

استخراج رمز ارز چیست؟

استخراج رمز ارز فرآیندی است که از طریق آن، تراکنش ها تأیید، و به دفتر عمومی بلاک چین اضافه می شوند. روند تأیید این تراکنش ها ،که در برخی از اکوسیستم های رمز ارز به عنوان “یافتن بلوک” شناخته می شوند، بسیار زمان بر و دارای محاسبات زیاد است. بنابراین افرادی که برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند معمولاً پاداش هایی را در قالب رمز ارز دریافت می کنند.

معنا و مفهوم استخرهای استخراج رمز ارز

در حالی که پاداش های حاصل از استخراج، سود آور به نظر می رسد، اما یک روند بسیار پیچیده ای را در پیش داریم. به عنوان مثال در مورد بیت کوین، روند استخراج به گونه ای تنظیم می شود که اگر ماینرهای بیشتری سعی در استخراج رمز ارزهای موجود داشته باشند به همان نسبت توان محاسباتی اختصاص یافته به استخراج، افزایش یافته و در نتیجه سطح سختی استخراج نیز بسیار بالا خواهد رفت.

می توانید از این منظر به موضوع نگاه کنید که صدها و یا حتی هزاران دلار برای یک دستگاه استخراج گران قیمت و تخصصی هزینه کنید و همچنين هزینه های مربوط به برق را نیز به آن اضافه کنید که در نهایت مجموعه ی این عوامل باعث خواهد شد تا اغلب ماینرهای فردی، کار استخراج رمز ارز را آنچنان سود آور ندانند.

با توجه به موارد مذکور، استخرهای استخراج بر دنیای استخراج رمز ارز تسلط بیش تری پیدا کردند. آن ها به عنوان یک گروه از ماینرها، منابع خود را از طریق شبکه، ترکیب می کنند و با افزایش قدرت محاسباتی خود، سعی در استخراج ارز دیجیتال دارند. استخر استخراج شانس بیش تری را برای دریافت پاداش مهیا می کند، هر چند که باید بر اساس شرایط از پیش تعیین شده بین اعضای استخر تقسیم شوند.

در ذیل معیارهای انتخابی را که یک ماینر باید قبل از گزینش استخر استخراج، در ذهن داشته باشد را بررسی می کنیم.

نحوه ی انتخاب استخر استخراج رمز ارز

1- سازگاری با زیر ساخت ها

با وجود صدها دستگاه استخراج که در بازار وجود دارد و اینکه همه روزه دستگاه های پیشرفته تر و با نوآوری جدید به فروشگاه ها عرضه می شوند، بررسی این موضوع بسیار اهمیت دارد که دستگاه استخراج شما، آیا با نیازهای استخر سازگاری دارد؟ به عنوان مثال Slushpool یکی از قدیمی ترین استخرهای استخراج ، به وضوح توصیه می کند که از GPU، CPU و اسمارت فون های مبتنی بر استخراج بیت کوین استفاده نکنید.

به همین ترتیب، یک استخر ممکن است از همه ی بسته های نرم افزاری، پشتیبانی نکند و یک ماینر به یک نرم افزار خاص نیاز داشته باشد که بتواند سازگاری ویژه ای با استخر برقرار کند. همچنین برخی استخرها یک حداقل سرعت اتصال به شبکه را برای سرورهای استخر در نظر می گیرند که در مقابل ممکن است سرعت اینترنت ماینرها نیز نیاز به تأیید داشته باشد. لذا قبل از ارزیابی مزایا و معایب یک استخر، این مورد را بررسی کنید که آیا شما صلاحیت شرکت در این زمینه را دارید؟

2- مکانیزم تعيين تکلیف

استخرهای استخراج از روش های مختلفی برای تعیین کار برای ماینرها استفاده می کند، البته می توانید این موضوع را مطرح کنید که ماینرهای استخر A از ماینرهای استخر B قوی تر هستند. الگوریتم های موجود در سرور استخر باید به اندازه ای کارآمد باشند که وظایف استخراج را به طور مساوی در زیر گروه ها توزیع کنند.

یکی از روش های معمول، اختصاص وظایف دشوارتر به استخر قوی تر A و محول کردن کارهای آسان تر به استخر ضعیف B است که امکان یکنواختی در فرکانس های ارتباطی را به ماینرهای مختلفی که دارای ظرفیت های متفاوت در شبکه هستند را می دهد.

به عنوان مثال Slushpool از الگوریتمی با طراحی خاص به نام Vardiff (الگوریتم دشواری متغیر) استفاده می کند که وظایف دشوارتری را به ماینرهای منفرد قوی تر و کارهای کم تری را به ماینرهای ضعیف تر اختصاص می دهد. در نتیجه این کار برقراری یک فرکانس ارتباطی نسبتاً یکنواختی را تسهیل می کند. در ادامه یک جریان متعادل از داده های “هش” را به سمت سرور pool فراهم می کند که ماینر می تواند اندازه گیری صحیحی از میزان “هش” را ارائه دهد. بنابراین هر ماینر شانس خوبی برای دریافت پاداش خواهد داشت.

قبل از پیوستن به استخر استخراج، یک ماینر باید به یکنواختی کارهای “هش” دقت کند که فرآیند تولید آن بدون توجه به قدرت دستگاه یک شرکت کننده، و از طریق سرور خود استخر تعیین می شود. تصور کنید به استخری ملحق می شوید که الویت را به دستگاه های پرسرعت می دهد. در نتیجه اگر با جدیدترین و سرعتی ترین دستگاه به چنین استخری ملحق شوید، می توانید از امتیازات ویژه ای برخوردار باشید.

نحوه ی انتخاب استخر استخراج رمز ارز

3- شفافیت استخر توسط اپراتور

یکسری تعهدات و پروتکل هایی در استخر وجود دارد که جهت اطمینان و برقراری یک نوع شفافیت در مجموعه، باید به طور منصفافه در بین همه ی اعضای استخر انجام شود. اغلب استخرهای استخراج اقدامات مختلفی را انجام می دهند، مانند ارائه ی داشبورد به ماینرها در زمان های واقعی، که این عمل شفافیت مجموعه را افزایش خواهد داد. در نتیجه ماینرها باید به استخرهایی بپیوندند که به روشی خاص در پی جلب اطمینان کاربران باشند.

4- آستانه ی پرداخت و فرکانس

اگر دستگاه هایی که برای استخراج در نظر گرفتید ارزان قیمت هستند و سطح کیفی آن ها پیشرفته نیست، باید از استخرهایی که آستانه ی بالاتری برای پرداخت ندارند خودداری کنید. خروجی محاسباتی کم تر منجر به درآمد کم تری خواهد شد و ممکن است برای دریافت پول خود تا رسیدن به آستانه یا Threshold صبر کنید. همین مورد در مورد دفعات پرداخت در استخر استخراج نیز صدق می کند.

نحوه ی انتخاب استخر استخراج رمز ارز

5- قدرت و پایداری استخر

عامل مهم دیگری که باید قبل از عضویت در استخر استخراج مد نظر قرار دهید، ارزیابی امنیت آن است. آیا استخر یک اتصال ایمن را ارائه می دهد یا یک اتصال آزاد؟ آیا در برابر حملات DDoS، که با افزایش فعالیت استخر بسیار رایج شده است، آسیب پذیر می باشد؟ و اگر توسط هکرها مورد حمله قرار گیرد، استخر استخراج می تواند در برابر حملات مقاومت کرده و آن ها را لغو کند؟

6- هزینه های موجود در استخر استخراج

در کنار استخرهایی که برای استفاده از خدمات آن، یک هزینه ی جزئی را از اعضای خود دریافت می کنند، استخرهایی نیز وجود دارند که به هیچ وجه هزینه ای را دریافت نمی کنند. البته برخی از استخرها با هزینه ی صفر، ممکن است یکسری پیشنهادهای محدودی را برای شما داشته باشند که می توانید با پذیرفتن آن ها، بعداً هزینه های مشتمل را پرداخت کنید. با این حال ماینرها باید به ساختار هزینه و فرمول ریاضی پرداخت، که ممکن است هزینه های دیگری را نیز شامل شود، توجه کنند.

مطالب مرتبط

برای مطالعه آخرین مقالات مهد سرمایه به صفحه مقالات مراجعه فرمایید.


اشتراک گذاری

با نظر سنجی به ما کمک کنید تا بهترین محتوا را برای شما آماده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *